Niniejszy regulamin ( zwany dalej „Regulaminem”) określa zasady i warunki korzystania ze sklepu internetowego XAGRO, obowiązki i prawa sprzedawcy oraz kupującego a także warunki ich odpowiedzialności. Jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu drogą elektroniczną.

§ 1. Postanowienia wstępne

Sklep internetowy XAGRO, dostępny pod adresem internetowym https://xagro.pl/ prowadzącym sklep jest firma Top-Agro Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością,  wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000501619; sąd rejestrowy, w którym przechowywana jest dokumentacja spółki: Sąd Rejonowy w Kielcach, X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego; NIP 6050070980, REGON 260749529., adres poczty elektronicznej zamowienia@xagro.pl , numer telefonu +48 570 550 979

Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu internetowego i określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu.

Niniejszy regulamin jest dostępny poprzez witrynę internetową https://xagro.pl/, udostępniany nieodpłatnie, każdy klient sklepu internetowego jest zobowiązany do przestrzegania postanowień Regulaminu. Sklep internetowy XAGRO prowadzi sprzedaż nawozów, środków ochrony roślin, akcesoriów i narzędzi rolniczych oraz innych produktów dla rolników, ogrodników i sadowników.

§ 2. Definicje

Konsument - osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Sprzedawca - osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą TOP-AGRO Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, , NIP 6050070980, REGON 260749529., adres poczty elektronicznej: zamowienia@xagro.pl , numer telefonu: +48 570 550 979 posiadający: adres wykonywania działalności: ul. Plac Marii Curie Skłodowskiej 29, 28-530 Skalbmierz, Świętokrzyskie

Klient - każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.

Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.

Sklep - sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym https://xagro.pl/ za pośrednictwem którego sprzedawca może składać zamówienia.

Umowa zawarta na odległość - umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.

Regulamin - niniejszy regulamin Sklepu internetowego.

Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16,poz. 93 ze zm.)

Zamówienie – dyspozycja zakupu produktów w sklepie internetowym składana przez klienta za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzająca bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.

Konto - konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.

Formularz rejestracji - formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.

Formularz zamówienia - interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.

Serwis – oznacza serwis internetowy https://xagro.pl/

Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.

Produkt - dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.

Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. Nr 2014, poz. 827 ze zm.)

Umowa Sprzedaży - umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też - stosowanie do cech Produktu - umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.

§ 3. Kontakt ze Sklepem

  1. Adres Sprzedawcy: ul. Republiki Partyzanckiej 24, 28-530 Skalbmierz, Świętokrzyskie
  2. Adres e-mail Sprzedawcy: zamowienia@xagro.pl
  3. Numer telefonu Sprzedawcy: +48 570 550 979
  4. Numer rachunku bankowego Sprzedawcy 51 1140 2004 0000 3102 8265 5262
  5. Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
  6. Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach: 8-16

§ 4. Wymagania techniczne

Warunkiem do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:

  • urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu (Mozilla Firefox, Opera, Google Chrome, Microsoft Edge, Safari)
  • aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail)
  • włączona obsługa plików cookies

§ 5. Informacje ogólne

Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.

Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.

Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).

Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.

Korzystanie ze Sklepu oznacza akceptacje Regulaminu.

§ 6. Zakładanie Konta w Sklepie

Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych osobowych, które oznaczone są jako obowiązkowe: imię i nazwisko lub nazwa firmy/jednostki, adres e-mail, NIP - w przypadku przedsiębiorców lub innych płatników podatku VAT, hasło.

Założenie Konta w Sklepie jest darmowe. W trakcie zakładania konta, Klient może być poproszony o padanie innych danych – numer telefonu, adres wysyłki.

Logowanie do Konta polega na podaniu loginu i hasła ustalonych przez Klienta w Formularzu rejestracji. Hasło jest poufne i nie powinno być nikomu udostępniane.

Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do

Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3.

NEWSLETTER - usługa elektroniczna świadczona nieodpłatnie przez czas nieoznaczony, za pośrednictwem poczty elektronicznej ( e-mail). Ta usługa umożliwia Klientom otrzymywanie od Sprzedawcy automatycznych cyklicznych wiadomości - informacji handlowych, które zawierają informacje o naszym sklepie internetowym, a szczególnie o nowościach i promocjach. Aby aktywować Newsletter, należy podać adres e-mail lub zaznaczyć odpowiednie pole w trakcie wypełniania Formularza Zamówienia. W każdej chwili i bez podania przyczyny można zrezygnować z usługi Newslettera poprzez żądanie usunięcia adresu e-mail Klienta za pośrednictwem poczty elektronicznej Sprzedawcy. W celu skorzystania z Newsletter nie jest wymagane zarejestrowanie Konta, ale wymagane jest złożenie oświadczeń w sprawie akceptacji Regulaminu, przekazywania informacji handlowych i przetwarzania danych osobowych.

§ 7. Zasady składania Zamówienia

W celu złożenia Zamówienia należy:

  • zalogować się do Sklepu (opcjonalnie);
  • wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka” (lub równoznaczny);
  • zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji (tzw. zakupy gościnne)i;
  • jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji - wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu, wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia Produktu), wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia,
  • kupujący może dodać do koszyka więcej niż jeden produkt i złożyć zamówienie na wszystkie Produkty, które znajdują się w koszyku
  • kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę” oraz potwierdzić zamówienie, klikając w link przesłany w wiadomości e-mail,
  • wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem § 9
  • zamówienia w Sklepie internetowym można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Zamówienia składane w soboty, niedziele i święta będą rozpatrywane następnego dnia roboczego.
  • Zamówienie stanowi ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktów będących przedmiotem zamówienia.
  • Rabaty pojawiające się na stronie naszego Sklepu liczone będą od ceny podstawowej produktu.

§ 8. Oferowane metody dostawy

Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:

  • Przesyłka kurierska, przesyłka kurierska pobraniowa,
  • Odbiór osobisty dostępny pod adresem: ul. Republiki Partyzanckiej 24, 28-530 Skalbmierz, Świętokrzyskie
  • Przesyłka Inpost Paczkomaty 24/7

Dostawa Produktów dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Dostawa produktów jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Jej koszty (opłaty za transport, dostarczenie) są podane Klientom na naszej stronie internetowej oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.

Termin dostawy wynosi do 7 dni roboczych, chyba że w opisie danego produktu lub w trakcie zamówienia jest podany krótszy termin. Jeżeli dla poszczególnych Produktów objętych zamówieniem przewidziano różne okresy realizacji, dla całego Zamówienia obowiązuje najdłuższy okres spośród przewidzianych.

Szczegółowe informacje na temat metod dostawy znajdują się na stronach Sklepu.

§ 9. Oferowane metody płatności

Klient może skorzystać z następujących metod płatności:

  • Płatność przy odbiorze
  • Płatność za pobraniem
  • Płatność przelewem na konto Sprzedawcy
  • Płatności elektroniczne za pośrednictwem PRZELEWY 24, Płatność BLIK i inne
  • Płatność kartą płatniczą.

Gdy Klient wybierze płatność za pobraniem, przy odbiorze przesyłki zobowiązany jest do zrealizowania płatności przy odbiorze przesyłki.

Szczegółowe informacje na temat akceptowalnych metod płatności znajdują się na stronach Sklepu.

§ 10. Warunki zawierania Umowy Sprzedaży

Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z § 7 Regulaminu. Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, a jej treść jest zgodna z Regulaminem.

Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.

Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:

  • W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą - od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
  • W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży,

W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie wskazanym w opisie Produktu. O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta. Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny.

Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Polski.

W przypadku, gdy produkty są środkami ochrony roślin w rozumieniu ustawy o środkach ochrony roślin z dnia 8 marca 2013 r. (Dz. U. 2013 poz.455 ze zm.) oraz rozporządzenia nr 1107/2009 (Dz. U. 2011 nr 284 poz. 1673 ze zm.), złożyć

Zamówienie oraz stroną Umowy sprzedaży mogą być jedynie Klienci pełnoletni posiadający pełną zdolność do czynności prawnych oraz posiadający kwalifikacje wymagane od osób nabywających środki ochrony roślin określone w art. 28 ustawy o ośrodkach ochrony roślin z dnia 8 marca 2013 r. (Dz. U. 2013 poz.455 ze zm.).

§ 11. Prawo odstąpienia od umowy

Konsumentowi w rozumieniu art. 22_1 Kodeksu Cywilnego, przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny, w terminie 14 dni, składając stosowne oświadczenie. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.

  • Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty, faxem bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy lub przez złożenie oświadczenia na stronie internetowej Sprzedawcy - dane kontaktowe Sprzedawcy zostały określone w § 3. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.

W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.

Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.

W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.

W przypadku Umowy, która polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony (prenumerata), termin wskazany w ust. 1 biegnie od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy.

Skutki odstąpienia od Umowy:

  • W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą. To co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w celu stwierdzenia cech, charakteru i funkcjonalności produktu.
  • Zwrot towaru dostarczony do Sprzedawcy za pobraniem nie będzie przyjmowany
  • Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru, które jest wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia cech, charakteru i funkcjonowania towaru.
  • Zwracany towar powinien być przez Konsumenta odpowiednio zapakowany, zapewniający zabezpieczenie przed uszkodzeniem przesyłki w czasie transportu.
  • W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru od Klienta, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
  • Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
  • Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  • Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
  • Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.
  • Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.

W przypadku gdy ze względu na charakter Produktu nie może on zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, informacja o tym, a także o kosztach zwrotu Produktu, będzie się znajdować w opisie Produktu w Sklepie.

Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:

  • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
  • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
  • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
  • o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przez rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,
  • w którym cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którym Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy,
  • w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,

§ 11. Reklamacja i gwarancja

Sprzedawca odpowiada wobec Klienta, będącego Konsumentem w rozumieniu art.22 _1 Kodeksu Cywilnego, za niezgodność z Umową sprzedaży Towaru zakupionego przez tego konsumenta, w zakresie określonym Ustawą o prawach konsumenta. W przypadku sprzedaży niebędącej sprzedażą konsumencką, na podstawie art.558 §1 Kodeksu cywilnego wyłącza się przepisy o rękojmi zawarte w Kodeksie cywilnym.

  • Umową Sprzedaży objęte są tylko nowe Produkty.
  • W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym.
  • Towary przesyłane w ramach reklamacji, które będą dostarczone za pobraniem nie będą uwzględniane.
  • W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym. Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca, strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
  • Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną przy wykorzystaniu danych kontaktowych Sprzedawcy podanych w Regulaminie.
  • Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji.
  • Do reklamacji mogą zostać dołączone jej dowody typu zdjęcia, dokumenty lub produkty związane z reklamacją. Sprzedawca może także zwrócić się do Klienta składającego reklamacje o podanie dodatkowych informacji oraz przesłanie np. zdjęć.
  • Różnice pomiędzy rzeczywistym wyglądem Produktu a wizualizacją na stronie Sklepu, mogą wynikać z indywidualnych ustawień komputera używanego przez Klienta i nie mogą mieć podstaw do reklamacji zakupionego Produktu.
  • Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
  • Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w § 3 niniejszego Regulaminu.
  • W przypadku, gdy na Produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej, a także jej treść, będą zawarte przy opisie Produktu w Sklepie. Produkty sprzedawane w ramach sklepu internetowego mogą być objęte gwarancją producenta lub importera obowiązującą na terenie Polski.

W pozostałym zakresie do procedury reklamacyjnej stosuje się przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U.2020.287 tj. ze zm.)

§ 12. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:

http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;

http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php

oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.

Przy prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów uruchomiony jest także punkt kontaktowy. Jego zadaniem jest udzielanie pomocy konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów konsumenckich, reklamacji i dochodzenia roszczeń - e-mail: kontakt.adr@uokik.gov.pl numer telefonu: 22 55 60 333, lub na adres: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-030 Warszawa Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń ma charakter dobrowolny.

Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:

  • Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
  • Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
  • Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).Porady udzielane są : e-mail: porady@dlakonsumentów.pl oraz pod numerem telefonu infolinii 801 440 220 (infolinia czynna w dni robocze, w godz. od 8:00 – 17:30, opłata za połączenie wg taryfy operatora)

§ 13. Dane osobowe w Sklepie internetowym

Przekazane przez Klientów dane osobowe podlegają ochronie jako dane osobowe w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu tych danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej RODO)

Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.

Administrator danych osobowych oświadcza, że dane podane przez Klientów będą przetwarzane zgodnie z Regulaminem.

Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę - także w celu marketingowym.

Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:

  • W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
  • W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.

Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.

§ 14. Zmiany w Regulaminie

Zmiana Regulaminu Sklepu internetowego może nastąpić z przyczyn ważnych – o charakterze technicznym, prawnym oraz zmianą zasad sprzedaży Produktów lub świadczenia usług np.

  • Dostosowania postanowień Regulaminu do powszechnie obowiązujących przepisów prawa a także orzeczeń decyzji, postanowień zaleceń lub nakazów organów publicznych
  • Zmianę firmy, formy prawnej, danych Sprzedawcy
  • Zmianę procesu zawierania Umowy Sprzedaży
  • Zmianę warunków, terminów, sposobu, kosztów dostawy/ płatności/ reklamacji/zwrotów
  • Zmianę lub ulepszenie procesu obsługi Klienta
  • Konieczność wprowadzenia dodatkowych lub istniejących środków bezpieczeństwa
  • Konieczność zmiany hiperłączy lub linków zamieszczonych w Regulaminie

O zmianach Regulaminu Klienci zostaną poinformowani poprzez informacje na stronie głównej Sklepu internetowego. Zarejestrowani użytkownicy Sklepu zostaną poinformowani o zmianie Regulaminu Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.

Gdy Klient posiadający konto w Sklepie internetowym, nie akceptuje nowego Regulaminu powinien zawiadomić o tym Sprzedawcę w ciągu 14 dni od daty poinformowania o zmianach w Regulaminie. Brak akceptacji może skutkować rozwiązaniem umowy o świadczenie usług.

Zmiany w Regulaminie nie mogą pozbawić Klientów nabytych wcześniej praw, wpływu na warunki i treść ofert złożonych przez Klientów w okresie obowiązywania dotychczasowej wersji Regulaminu, w szczególności Umów sprzedaży wcześniej zawartych na ich podstawie.

§ 15. Postanowienia końcowe

Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.

Klient ma zakaz podawania nieprawdziwych danych, sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie usługi, gdy podane były nieprawdziwe bądź błędne dane.

W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.

Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie wiadomości przesłanej na wskazany przez Klienta adres e-mail, co może być spowodowane usuwaniem lub blokowaniem wiadomości e-mail przez oprogramowanie zainstalowane na komputerze lub innym urządzeniu używanym przez Klienta lub blokowaniem administratorów serwerów pocztowych lub inna awarię.

Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.